Menu Content/Inhalt
Főoldal arrow Játékosok ranglistája arrow A ranglista számítás menete
A ranglista számítás menete
A lentiekben közlöm, hogy miként is "számolódik" a ranglista.

A ranglistát manapság egy program segítségével készítjük el. Azonban ezeket a számításokat mi is elvégezhetjük saját, illetve ellenfeleink ranglista pontszámának tudatában. Körül belül öt lépésre bontható a számolás menete.

 

Első lépésként az elért eredményeinket nem három, hanem két pontos rendszerben számoljuk ki. Ezután ebből számoljuk ki teljesítményünket százalékban is.

 

A második lépésben adjuk össze ellenfeleink pontszámát, majd átlagoljuk azt.(ellenfelek pontszámainak összege osztva az ellenfelek számával)

 

Ide kapcsolódik egy nagyon fontos szabály, ami komolyan befolyásolhatja a pontjaink alakulását! Ez az úgynevezett maximális pontkülönbség szabálya, ismertebb nevén a 360 pontos szabály. Sokan hallottak biztosan már róla a gombozó berkekben, ám a jelentős többség rosszul tudja a szabályt.

 Tehát a szabály a következő: Ha két játékos között több mint 360 pont különbség van, akkor az „erősebb” játékos győzelme esetén NEM számít bele a ranglistaszámításba (sem a pontja, sem az eredmény). Ellenben ha a „gyengébb” játékos győz, vagy esetleg döntetlenre végződik a találkozó, akkor az mindkettejük eredménysorába beleszámít! 

Ha át ellenőriztük ellenfeleinket, és találunk olyat, aki a 360 pontos szabályba beletartozik akkor húzzuk ki. Ezután kiszámoljuk a megmaradt ellenfelek átlagpontszámát.

 

Ebből az átlagpontszámból vonjuk ki a saját ranglista pontjaink számát. Kapunk egy pozitív vagy egy negatív számot. Ilyenkor használunk egy százaléktáblázatot, amely megmutatja, hogy e pontkülönbség értelmében hány százalékot kell teljesíteni.

 A százaléktáblázat: 

Az itt látható táblázatban keressük meg a pontkülönbség oszlopban azt a helyet ahová a kapott eredmény a határokon belül van. Ha az előző számításkor pozitív számot kaptunk akkor a jobb oldali százalékot vegyük figyelembe, ha negatívat, akkor a bal oldalit.

Ez a harmadik lépés.

-Kellő teljesítés %-ban+
 %Pontkülönbség
500-350
513-1049
5210-1748
5317-2547
5425-3246
5532-3945
5639-4644
5746-5343
5853-6242
5962-6841
6068-7640
6176-8339
6283-9138
6391-9237
6498-10636
65106-11335
66113-12134
67121-12933
68129-13732
69137-14531
70145-15330
71153-16129
72161-17128
73171-17927
74179-18826
75188-20625
76197-21524
77206-22523
78215-22522
79225-23521
80235-24520
81245-25719
82257-26718
83267-27817
84278-28916
85289-30015
86300-31214
87312-32413
88324-33612
89336-34811
90348-36010

 

Következzen a negyedik lépés. A kapott százalékot számoljuk vissza pontokba. Ezt úgy tehetjük meg, hogy a százalék értéket megszorozzuk a meccseken teljesíthető maximális pontszám századával (pl. 6 meccsen 12 pont érhető el, 12/100= 0.12).


Az utolsó, ötödik lépésben az elért pontszámainkból vonjuk ki az előbb kapott értéket. Az eredményt pedig két féle számmal kell megszoroznunk.

 

Ha 300 pontnál többünk van akkor 5-el szorozzunk, ha 300-nál kevesebb, akkor tízzel. 

Ezután nincs más dolgunk, mint örülni vagy épp búsulni a kapott pontszámnak. J

 

 

Ha bárkinek bármilyen kérdése van ezzel kapcsolatban, írjon az e-mail címemre, segítek: Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges

 
< Előző   Következő >